weekje met mam en zus - Reisverslag uit Nkandla, Zuid-Afrika van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu weekje met mam en zus - Reisverslag uit Nkandla, Zuid-Afrika van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu

weekje met mam en zus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 November 2012 | Zuid-Afrika, Nkandla

Zo nu dan eindelijk weer een update. Ik heb een hele tijd geen verslagen kunnen uploaden. Die staan dus opgeslagen in mijn word, maar hebben niet zoveel zin meer omdat het kleine feitjes waren. De leuke dingen eruit komen binnenkort.

Gisteren heb ik mijn moeder en zusje weer naar het vliegveld gebracht en zij zijn inmiddels weer veilig thuis gekomen. Het was voor hun een enerverend weekje.
Vorige week vrijdag heb ik ze opgehaald van het vliegveld We habben een auto gehuurd zodat we het weekend eerst eens flink de toerist uit kunnen hangen!
De eerste 2 nachten waren in St Lucia, een klein dorp aan de kust maar ook aan het begin van een uitgestrekt natuurgebied met vele meren waardoor het vele activiteiten te bieden heeft.
Zaterdag ochtend zijn we eerst op een boot gegaan om de nijlpaarden en krokodillen te bekijken. De nijlpaarden waren in grote getalen aanwezig, maar omdat het niet super zonnig was (wel heel lekker warm) lagen de krokodillen niet te zonnen en zagen we die alleen van een afstandje in het water.
Dus op naar het krokodillen centrum zodat ze toch kunnen zien hoe groot de krokodillen eigenlijk zijn.
Daarna een stukje safari gedaan naar Cape Vidal (een punt een stukje noordelijker van st Lucia aan de kust) in het enorme wetland gebied hier (loopt tot aan Mozambique) Cape vidal is niets meer dan een camping met huisjes die je kunt huren en vooral een uitgestrekt strand. Populair omdat je er goed schijnt te kunnen zeevissen dus veel mensen met boten daar. Het park heeft neushoorns, buffels en luipaarden en verder veel antilopen soorten. We hebben neushoorns gezien, buffels, zebra's en kudu's en dan nog wat kleinere antilopensoorten.
's avonds (vanaf 20.30h) stond de turtle tour op het programma. Je gaat in een open safari auto met gids eerst naar Cape Vidal (dus eerst een uur weer door het park al gamedrivend met een grote schijnwerper) en vervolgens een uur op het strand hopend op schildpadden.
De schildpadden komen vanaf november het strand op om de eieren te leggen. En we hadden geluk!!!! Een enorme Lockerheadturtle (niet eens de grootste van de twee soorten die hier de eieren legt) was weer op weg van haar nest naar de oceaan. Wat een fantastisch gezicht. Wat een beest, wat een super super super bijzondere ervaring.
Maar het werd nog beter. Op onze weg terug weer in het park lag er zomaar gelijk naast de weg een luipaard te chillen. En hij bleef ook gewoon een tijdje liggen toen we naast hem stonden met de auto. Alle tijd voor foto's (een uitdaging in het pikkedonker met alleen een schijnwerper)
Later ook nog de zwarte neushoorn gespot. Een avondtrip om nooit meer te vergeten. Totaal uitgeteld werden we om 2.30h bij onze B

• 26 November 2012 - 19:06

Jannie:

Susanne,
    wat heb je weer een leuk verslag en vooral ook schitterende foto's gepost! Echt heel indrukwekkend zulke mooie natuurfoto's heb je gemaakt.
    Ik kan me voorstellen dat het heerlijk was om even bezoek te hebben van je moeder en je zusje. Nu weer door met je werk bij de nonnen? Geniet ervan en natuurlijk heel veel succes!
    x Jannie

• 26 November 2012 - 22:08

Madeleine:

hallo daar blonde afrikaner

Heerlijk al die verhalen.Wij zijn al weer 3 weken terug en missen het erg zouden zo wel weer terug willen.We hebben dik 2 weken regen gehad veel overstromingen en wegen die onbegaanbaar waren,maar desalniet te min weer wonderbaarlijk genoten van mens en dier.Wat een heerlijk land.
    Geniet die dag , baie dankie vir die bericht.

• 27 November 2012 - 09:38

Eline:

Hey lieve nicht,

Ik geniet stilletjes mee vanuit NL! Wat geweldig al die avonturen!!!! Geniet en kom je gezellig de foto's laten zien als je weer terug bent :-) liefs en Kus Eline

• 03 December 2012 - 20:32

Inge:

He lieve Suus,

Wat een prachtige foto's! Is dit met die speciale lens die je bij je camera hebt gekocht? Misschien moet ik eens met Jan Willem praten... ;-)
    Geniet nog daar en zet die andere verhalen ook maar snel online!

Dikke tut, Inge

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nkandla