namibie - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu namibie - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu

namibie

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 September 2012 | Namibië, Lüderitz

Zo,nu een aantal dagen onderweg in namibie. Wat een land. Als ik het in een woord samen moet vatten zou ik zeggen: bizar. Het is echt een onwerkelijk landschap: alsof je op de maan bent, maar elke paar kilometer veranderd het landschap echt ineens volledig, en vervolgens weer en weer en weer. Zo raar. We zitten inmiddels in de woestijn, en in tegenstelling tot wat ik altijd dacht groeit er wel degelijk wat hier. Vandaag hebben we een dagtocht door het sperrgebied gemaakt, een gebied wat jaren lang gesloten is geweest omdat er diamanten werden gevonden. Inmiddels zijn die allemaal weg en sinds kort is het gebied open voor een beperkt aantal bezoekers per dag. 80 jaar geleden waren de paar dorpjes daar nog bewoond, inmiddels zijn het spookdorpen. Heel gaaf om te zien. alleen al in dit gebied groeien 94 soorten planten.
Morgen trekken we verder naar de namib woestijn.
We zitten in het dorpje luderitz, erg Duits en ook heel raar om je heen allemaal Duits te horen.....maar Namibië is een oude Duitse kolonie dus we zullen het wel meer horen.

Groetjes!

• 12 September 2012 - 19:22

Maxime En Tristan:

Hoe gaat het? Drink je daar Fristi? heb je daar lekker eten? Wij willen graag een tekening van je huis en je slaapkamer. Kun je die voor ons maken? Dan sturen wij een tekening terug. Kusjes Tristan en Maxime

• 12 September 2012 - 19:39

Olivier:

Hoi sus hoe gaat het met jou.met mij gaat het goed hoor.
    is je bed lekker? Zijn er leuke jongens om mee te voetballen?
    Hopelijk is het eten lekker.
    Papa is terug gekomen hij had een blauwe honkbal voor me mee genomen.
    Maxime en Tristan kunnen al een beetje lezen hoor.

Groeten van Olivier p.s dit heb ik zelf geschreven
    Doei

• 01 Oktober 2012 - 20:06

Inge:

Bizar gebied?! Waar zijn de foto's??? ;-)

Verslag uit: Namibië, Lüderitz

Susanne