eerste safari's - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu eerste safari's - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Susanne Rupert - WaarBenJij.nu

eerste safari's

Door: susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 September 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Maandag vanaf Joburg naar Phalaborwa gevlogen. Echt een belevenis. Het was een super klein vliegtuig (plaats voor 29 personen, 1 stewardess en 2 piloten). En het beloofde ook nog een hobbelige vlucht te worden door de harde wind. We zaten redelijk goed vast in de stoelen. Stel je een sardine blikje voor en stop daar haringen in. Nou dat waren wij in dat vliegtuig. En dan stond ook je handbagage nog tussen je voeten….maar goed, in geval van nood waren wij ook nog verantwoordelijk voor de nooduitgang…..als we ons dan ooit zelf nog uit die stoelen hadden kunnen wurmen. Gelukkig is de vlucht helemaal goed gegaan. Kom je aan op een piepklein super mooi vliegveld waar je vanaf het vliegtuig naar de aankomst hal annex vertrekhal annex ontvangsthal loopt. De tassen worden naar binnen gereden op een trolley en zo op een soort podiumrand gelegd. Ontvangst in de lodge was helemaal perfect, mooie luxe aangelegenheid.
De eerste dagen safari zitten erop! Het was fantastisch.
Gisteren een riviersafari met nijlpaarden en krokodillen en vooral veel vogels voor de vogelaars onder ons (nou niet Ytje en ik hoor, die andere mensen aan boord die helemaal enthousiast raakten van de lepelaar….) ’s middags een avondsafari. Ook een belevenis. We zagen olifanten, buffels en daarna was het pikkedonker….dan rij je met een schijnwerper rond. We zagen een paar hyena pups die heel nieuwsgierig waren en super dicht bij de auto kwamen. En vooral veel ogen waarvan we alleen de serval nog hebben kunnen onderscheiden door de verrekijker. Erg leuk!
Vandaag een hele dag op safari. Het begon allemaal een beetje saai, er was weinig wild. Na het ontbijt (ja ja ontbijt in het krugerpark) en de eerste souvenirs (t-shirt met nijlpaard billen) op naar een meer zuidelijk deel van het park. We kregen steeds meer geluk. 1 van de hoogte punten: een waterplaats met vele olifanten, zebra’s en impala’s die aan het drinken waren. Een ander hoogtepunt volgens ytje: de giraffe, letterlijk dan. Andere dieren die we zagen: kudu, impala (vele vele groepen) heel veel olifanten, waterbok. Wrattenzwijn (pumba) veel vogels, apen, struisvogels, nijlpaarden, neushoorns, buffels hadden we het geluk om tot 3 keer toe leeuwen te zien!! Echt zo bizar dat je op een paar meter van die enorm machtige dieren te staan (nou ja in de auto te zitten).
Resultaat van 2 dagen safari: 4 van de big 5 gespot!
Nog 4 dagen te gaan om ze alle 5 te vinden (is mij nog nooit gelukt….)
Wij hebben het naar ons zin hier. Vandaag een graadje of 30, lekker windje en het wordt alleen maar beter. We vermaken ons prima!
Sala Kahle,

• 29 September 2010 - 18:12

Eveline:

Klinkt helemaal super!!!Geniet ervan!

Groetjes, Eveline

• 30 September 2010 - 06:47

Carla:

Het is maar goed dat ik het niet van te voren wist van de vliegreis. Scheelt weer een boel buikpijn!Ontzettend leuke eerste foto's.
    Geniet ervan!!!!

• 30 September 2010 - 06:51

Annemieke:

je zult toch de perfecte foto's maken en ze ook nog eens trots op de site kunnen plaatsen ;) Goed gelukt hoor, vooral de leeuw, erg nice!! Succes met de zoektocht naar het laatste ontbrekende lid. Veel liefs uit Zuidwolde

• 30 September 2010 - 10:43

Eline:

Hey lieve nicht! Ziet er super uit! Spannend hoor al dat wild, maar heeel mooi! Veel plezier en liefs

• 30 September 2010 - 11:29

Manon:

Wat een leuk verhaal om te lezen en de foto's zien er geweldig uit! Heel veel plezier samen. Groeten uit Groningen!

• 30 September 2010 - 15:20

Sas&Ron:

Leuke verhalen, geniet ervan en score de laatste Big5.

• 03 Oktober 2010 - 10:32

Mieke:

ik zie dat jullie genieten.Geweldig. Ik print het verslag ook uit voor Oma en Opa. Die leven ook met jullie mee.
    Liefs en doe voorzichtig.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zuid Afrika